

TOYOTA FORHANDLERES FORENING
Toyota er mer enn et bilmerke. Det er en visjon. En kultur. En kraft som forener mennesker over hele verden gjennom en felles tro på forbedring, respekt og lidenskap.
​

OM TOYOTA
Toyota er mer enn et bilmerke. Det er en visjon. En kultur. En kraft som forener mennesker over hele verden gjennom en felles tro på forbedring, respekt og lidenskap.
Kjernen i dette ligger i The Toyota Way – en filosofi som ikke bare handler om hvordan vi jobber, men hvorfor vi gjør det. Den gir oss noe å tro på, noe å strekke oss etter, og et kompass i en verden i stadig endring.
For oss som forhandlere er dette mer enn en modell å følge – det er en inspirasjon til å skape noe eget. Å ta det globale og gjøre det lokalt. Å møte mennesker der de er, og bygge tillit og relasjoner – hver eneste dag.
Det unike med Toyota er at vi aldri står stille. Filosofien utvikler seg sammen med oss. Den gir oss frihet til å vokse, både som mennesker og som virksomhet. Den utfordrer oss til å tenke nytt, samtidig som vi står trygt i et verdigrunnlag som aldri viker.
Å være en del av Toyota betyr å tro på noe større enn oss selv. Det betyr å ville gjøre en forskjell – for kundene våre, for lokalsamfunnet, og for fremtiden.

The key to the Toyota Way and what makes Toyota stand out is not any of the individual elements…
But what is important is having all the elements together as a system. It must be practiced every day in a very consistent manner, not in spurts.
says the father of Toyota Production System, Taiichi Ohno

TOYOTA-
et mobilitetsselskap
We will aim to transform into a mobility company. At the root of this is our desire to contribute to people’s happiness through cars and to provide freedom of mobility to all.
There is no clear definition of a mobility company. What is important is that we continue to act toward materializing our vision.
Our path includes “contributing to achieving carbon neutrality” and “expanding the value of mobility.” With these as our pillars, we have deepened industry-transcending cooperation and made efforts to expand the value of cars by integrating with social systems to create a safe and secure mobility society.
To transform into a mobility company, we need to envision creating a mobility society and pursue non-sequential evolution, or in other words, innovation.
Together with many partners, we will work toward creating value for cars that are integrated with society and accelerate our efforts to change the future of cars, says President Sato, Toyota Motor Corporation.

TOYOTA FORHANDLER FORENING
Toyota forhandlernes Forening representerer samtlige Toyota forhandlere i Norge, og ivaretar deres interesser overfor Toyota Norge og Toyota Motor Europe.
Denne eier foreningen ledes av et styre bestående av representanter fra utvalgte forhandlere, samt en daglig leder som har ansvar for den daglige driften. Totalt består foreningen av 18 eiere og omfatter rundt 82 Toyota-butikker og servicepunkter over hele landet. Til sammen representerer dette ca. 3 000 medarbeidere og en årlig omsetning på omtrent 15 milliarder kroner.
Toyota Forhandler Forening arbeider målrettet for at norske Toyota forhandlere skal ha:
-
Landets mest fornøyde kunder
-
De mest engasjerte og tilfredse medarbeiderne
-
Blant bransjens mest lønnsomme virksomheter
-
En aktiv og positiv rolle i lokalsamfunnet
-
Et tydelig og forpliktende bidrag til karbonnøytralitet


